بزرگترين رويداد شطرنجي جهان در سال 2010 در شهر خانتي مانسيسک روسيه برگزار مي شود.

 

بزرگترين رويداد شطرنجي جهان در سال 2010 در شهر خانتي مانسيسک روسيه برگزار مي شود.

سی ونهمین المپياد جهاني شطرنج در خانتي مانسيسک روسيه از تاريخ 28 شهريور (19 سپتامبر)لغايت 13 مهرماه (5 اکتبر2010) برگزار خواهد شد .

 

اولين دور رسمي المپياد شطرنج در سال 1927 و به صورت تيمي در شهر لندن برگزار و با قهرماني مجارستان و نايب قهرماني دانمارک و مقام سوم انگلستان به پايان رسيد. در سال 1924 و در سال 1926 نيز 2 المپياد غير رسمي نيز برگزار شده است.  سال 1924در شهر پاریس همزمان با هشتمين المپيک ورزشي، اولين دوره المپياد شطرنج به صورت انفرادي و غيررسمي برگزار گرديد ،که جمع امتيازات شرکت کنندگان از هر کشور ملاک رده بندي آن دوره از مسابقات بوده است. چکسلواکي توانست در آن سال مقام اول را از آن خود سازد.

در شهر بوداپست مجارستان نيز در سال 1926 و تنها با حضور 4 تيم، دومين المپياد غير رسمي جهان برگزار شد که در اين المپياد کوچک مجارستان به مقام قهرماني دست يافت.

 

در آن زمان المپياد جداگانه اي براي بانوان وجود نداشت. تا قبل از جنگ جهاني دوم مسابقات قهرماني بانوان جهان همزمان با المپياد آقايان انجام مي شد که اولين دوره آن در سال 1927 برگزار شد و با قهرماني خانم ورا منچيک همراه بود. او توانست در سال 1930 دومين بار در هامبورگ و در سال 1939 براي سومين بار در بوينس آيرس قهرمان جهان شود.

اولين دوره المپياد بانوان جهان در سال 1957 در هلند و به صورت جداگانه برگزار گرديد. اما از سال 1972، همزمان المپيادهاي جهاني شطرنج در دو بخش آقايان و بانوان به طور مرتب برگزار شد و در آن سال ميزبان مسابقات، شهر اسکوپيه يوگسلاوی ( ( Skopje,Yugoslevia بود.

 

شهر درسن آلمان ميزبان آخرين دوره ي المپياد شطرنج جهان در سال 2008 بود ،که با قهرماني گرجستان در بخش بانوان و ارمنستان در بخش آقايان به پايان رسيد .

امسال روسيه در حالي ميزبان اين رقابتها مي باشد که قبلاً در سالهاي 1956 و 1994 و 1998 نيز برگزار کننده اين رقابتها بوده است .

 

تاريخچه ی المپیاد شطرنج :

 1 - 2 - 3

 

طبق آخرين اطلاعات، امسال در بخش بانوان 118 تيم (586 بازيکن )و در بخش آقايان 157 تيم (780 بازيکن )حضور خواهند يافت. هر تيم داراي 5 بازيکن مي باشد و مسابقات بر روي 4 ميز و به صورت تيمي، در يازده دور برگزار خواهد شد .

 

تیم های شركت كننده : آقایان -بانوان

 

تيم شطرنج جمهوري اسلامي ايران نيز متشکل از آقايان و بانوان در اين رقابت تاريخي و به يادماندني شرکت خواهند کرد.

 

ارنج تیم ملی ایران : آقایان - بانوان

 

اين رقابت ها در سال 2012 در کشور ترکيه برگزار خواهد شد که نشانگر پتانسيل بالاي اين کشور در برگزاري چنين رويدادهاي مهم مي باشد.

 

مدرسه شطرنج تهران افتخار دارد که خانم غزل حکيمي فرد، دانش آموز اين موسسه و قهرمان حال حاضر بانوان کشور با 16 سال سن توانسته است در اين دوره از رقابت ها حضور يابد.

گروه آموزشي، پرسنل و مديريت مدرسه شطرنج تهران آرزوي موفقيت و سرافرازي کليه ورزشکاران ايران را در کليه ميادين ورزشي و به خصوص در  ورزش محبوب و زيباي شطرنج دارد .

 

 




منبع یا مرجع خبر:
کد خبر: 100

 نسخه قابل چاپ

سه شنبه 23 شهريور 1389  

بالا


بازگشت

 
     

 

 
     
 

صفحه اول | تازه ها | مقاله ها | لینک ها | دانلودها | پرسش های متداول | گالری عکس | جستجوی پیشرفته | گروه آموزشی | درباره ما | تماس با ما